Kunst 002

Garageparkeren

Veelgestelde vragen

Waar kan ik mijn auto in een parkeergarage parkeren?
In de binnenstad van Nieuwegein zijn 3 parkeergarages, parkeergarage Cityplaza, parkeergarage Stadshuis en parkeergarage Theater

Kortparkeren
Met kort parkeren bedoelen we het parkeren met een beperkte tijdsduur, bij het op bezoek gaan bij iemand of bij bezoek aan winkels, theater, bibliotheek of stadshuis.

Langparkeren
Met lang parkeren bedoelen we het parkeren met een lange tijdsduur (dagdeel of gehele dag) door medewerkers van winkels en kantoren of het parkeren door bewoners.

Wie kan ik bellen bij storing of calamiteiten?
Bij een storing of calamiteit kunt u tijdens openingsuren via de intercoms op de betaalautomaten of de kaartlezers bij de slagbomen contact opnemen met de dienstdoende beheerder. Buiten openingsuren kunt u contact opnemen met onze meldkamer via telefoonnummer 033 - 46 11 803. Let op: bij brand of letsel belt u altijd eerst 112.

Kan ik geld wisselen in de garage?
Nee, in onze garages kunt u geen geld wisselen. Om veiligheidsredenen werken wij niet met contant geld. Zorgt u vooraf dus voor voldoende wisselgeld of betaal met pin. Zo voorkomt u problemen bij het betalen. Kijk voor meer informatie over de betaalmogelijkheden van een parkeergarage op Cityplaza, Stadshuis of Theater.  

Hoe kan ik contact opnemen met de dienstdoende beheerder?
Via de intercoms op de betaalautomaten of de kaartlezers bij de slagbomen kunt u te allen tijde contact opnemen met onze dienstdoende beheerder of onze meldkamer.

Kan in op deze website direct een abonnement of vergunning aanvragen?
U kunt als bewoner van Nieuwegein via het E-loket in een aantal eenvoudige stappen een parkeervergunning aanvragen. Let op! U heeft wel een DigiD nodig. Dit kunt u aanvragen op www.digid.nl.
Een parkeerabonnement kunt u via deze website aanvragen. Uiteraard kunt u hiervoor ook langskomen bij de parkeerbalie in Nieuwegein. 

Zijn er oplaadpunten voor elektrische auto’s beschikbaar?
In de parkeergarage Theater zijn 2 oplaadpunten beschikbaar.
Medio 2016 komen er ook in de parkeergarage Stadshuis 2 oplaadpunten beschikbaar.

Ik heb een nieuwe auto en wil mijn kenteken wijzigen op mijn abonnement. Wat moet ik doen?
Een kentekenwijziging geeft u zo snel mogelijk door aan de parkeerbalie. Hiervoor kunt u ons mailen of langskomen. Vermeld bij een kentekenwijziging uw naam, abonnementspasnummer en het nieuwe kenteken.

Ik ben mijn abonnement of parkeervergunning kwijt. Wat moet ik doen?
U kunt een vervangende abonnementspas aanvragen bij de parkeerbalie. Hiervoor worden kosten in rekening gebracht. Bekijk hier de actuele tarieven.

Ik ben wat verloren in de garage, bij wie moet ik zijn?
Als u iets verloren bent in één van de parkeergarages, dan kan het zijn dat het bij de beheerder is afgegeven. U kunt contact met ons opnemen om na te vragen of uw verloren voorwerp is gevonden. Is het niet bij ons afgegeven, dan kunt u nog navraag doen bij de gemeente of bij winkelcentrum Cityplaza