Veelgestelde vragen

Waar kan ik mijn auto in een parkeergarage parkeren?
In de binnenstad van Nieuwegein zijn 3 parkeergarages, parkeergarage Cityplaza, parkeergarage Stadshuis en parkeergarage Theater

Kortparkeren
Met kort parkeren bedoelen we het parkeren met een beperkte tijdsduur, bij het op bezoek gaan bij iemand of bij bezoek aan winkels, theater, bibliotheek of stadshuis.

Langparkeren
Met lang parkeren bedoelen we het parkeren met een lange tijdsduur (dagdeel of gehele dag) door medewerkers van winkels en kantoren of het parkeren door bewoners.

Wie kan ik bellen bij storing of calamiteiten?
Bij een storing of calamiteit kunt u tijdens openingsuren via de intercoms op de betaalautomaten of de kaartlezers bij de slagbomen contact opnemen met de dienstdoende beheerder. Buiten openingsuren kunt u contact opnemen met onze meldkamer via telefoonnummer 033 - 46 11 803. Let op: bij brand of letsel belt u altijd eerst 112.

Kan ik geld wisselen in de garage?
Nee, in onze garages kunt u geen geld wisselen. Om veiligheidsredenen werken wij niet met contant geld. Zorgt u vooraf dus voor voldoende wisselgeld of betaal met pin. Zo voorkomt u problemen bij het betalen. Kijk voor meer informatie over de betaalmogelijkheden van een parkeergarage op Cityplaza, Stadshuis of Theater.  

Ik heb een nieuwe auto en wil mijn kenteken wijzigen op mijn abonnement. Wat moet ik doen?
Een kentekenwijziging geeft u zo snel mogelijk door via het wijzigingsformulier.

Ik ben mijn abonnementspas kwijt. Wat moet ik doen?
U kunt een vervangende abonnementspas aanvragen via de website. Hiervoor worden kosten in rekening gebracht. Bekijk hier de actuele tarieven.

Ik ben wat verloren in de garage, bij wie moet ik zijn?
Als u iets verloren bent in één van de parkeergarages, dan kan het zijn dat het bij de beheerder is afgegeven. U kunt contact met ons opnemen om na te vragen of uw verloren voorwerp is gevonden. Is het niet bij ons afgegeven, dan kunt u nog navraag doen bij de gemeente of bij winkelcentrum Cityplaza